saje je menulis pasal buku skrap digital..

pasal aku suka edit gambar...lama2 aku pon terjebak dalam kancah bukuskrap digital. Aku cuba buat element, paper dan pattern aku sendri using photoshop biase... nak beli photoshop element kang laptop aku plak dah tak support keberatan software2 yg latest..


so far aku punya element pakai yg paling basic je lah..klo tgk web mat saleh...fuhhh element diorg cantek2..tp syg kebanyakkan nye utk personal use only lah & hak cipta terpelihara..(mcm gambar2 dlm entry blog ni yg lepas2..)

kalo nak pakai element yg under term commersial use pon rasa macam xbaik je.. org tu buat element skrap macam nak mati..kita senang2 je guna balik utk jana duit jajan.

orait..aku mau share hasil yg aku sendri buat..create dari zero dengan tulang 4 kerat...





final hasil...aku print kat kedai gambar fotokem size 4R (6x4 inch)....klo print atas seploh keping dapat la harga diskon sekeping 60sen. Kaler gambar agak lari sket... ade yg terlalu terang..ada yg tergelap sket lepas print..yg penting sodap mate memandang utk tatapan ibu ibu dan bapak bapak.


final gambar 6X4 inch...^_^

 

No comments:

Post a Comment